Hardlopen zal de kwaliteit van jouw leven versterken en verbeteren…….

We leven in een wereld waarin we worden overvoerd met prikkels en er steeds meer van ons wordt gevraagd. Dit begint al op jonge leeftijd en raast maar door. We haasten ons van de ene verplichting naar de andere. Zakken ’s avonds onderuit voor de tv en ‘ontladen’ niet. We prikkelen onze geest tot we naar bed gaan.

Met als gevolg dat we ook in de slaap vaak nog actief zijn. Hierdoor komen geest en lichaam niet meer tot gewenste ontspanning en herstel. We voelen steeds minder het verschil tussen spanning en ontspanning. Spanning gaat meer en meer een ‘normaal’ onderdeel van ons leven uitmaken. We ontwikkelen stress, psychosociale en psychosomatische klachten.‘Ruimte’ om tijd voor onszelf vrij te maken nemen we veel te weinig maar wordt eigenlijk wel steeds belangrijker. We zijn geboren om te bewegen. Hardlopen als oerbeweging. We kennen het echter steeds minder en zijn ‘het bewegen’ aan het verliezen. De kans op ‘ziek worden’ neemt sterk toe als we hier niets aan doen. Laat je lichaam werken, zodat het gezond(er) wordt en gezond(er) blijft

Hardlopen meer dan ’n sport
Hardlopen is uit het oogpunt van bovenstaande een sport met grote waarde. Het leert je luisteren naar jezelf, maakt je bewust van je lichaam en de invloed daarvan op je geest. De keuze om ‘bewust’ hard te lopen houdt in, dat je naar jezelf durft te luisteren en te kijken. Je duikt naar binnen en ontdekt wat het lichaam je te zeggen heeft. Hardlopen is een uitdaging van start tot finish. Hardlopen, alleen of in groepsverband. Hardlopen op vaste tijden of spontaan je kleding en schoenen aan en lopen. Hardlopen is vrijheid maar ook discipline. Je ervaart de meerwaarde bij regelmatig hardlopen. Dit sterkt je in je innerlijke kracht. Het schenkt je zelfvertrouwen, vergroot je besluitvaardigheid en relativeringsvermogen, schenkt je emotionele stabiliteit en een gezond(er) lijf. Indien je, je open durft te stellen hiervoor, ga je ervaren wat lopen echt met je doet. Gun het jezelf om de meerwaarde van hardlopen te ervaren.

Uitspraak Bruce Ogilvie, sportpsycholoog: ‘Hardlopen kan kwaliteiten ontwikkelen in de mens die een enorm voordeel opleveren in onze maatschappij. Zoals betrouwbaarheid, vasthoudendheid, organisatie en de bereidheid risico’s te nemen en grenzen op te zoeken; kwaliteiten die nodig zijn om in onze wereld van vandaag te kunnen overleven.’

Run for Health
Wat 6 jaar geleden begon als een hobby voor Wim Claassen Sr., is in de tussentijd uitgegroeid tot het bedrijf Run for Health. De persoonlijke begeleiding wordt verzorgd door goed opgeleide, met veel zorg uitgekozen coaches. Deze coaches beschikken naast technische loopkennis, een gezond enthousiasme en hardloopvermogen, vooral ook over goede sociale vaardigheden en een groot inlevingsvermogen. De begeleiding en de programma’s worden aangepast aan de persoonlijke ambities en mogelijkheden. Iedereen kan zich aanmelden, ongeacht leeftijd of geslacht. Er wordt geen basisconditie verwacht en er is zeker geen onderlinge concurrentiestrijd. Ieder mens is uniek en de programma’s worden dan ook aangepast aan de individuele loper(ster).

Run for Health biedt de mogelijkheid om dat samen met anderen op een verantwoorde wijze te doen en biedt hier programma’s voor aan, die afgestemd zijn op die persoonlijke wens en uitdaging. De trainingen vinden plaats in de prachtige natuurgebieden van de regio Venray. De gebieden zijn steeds afwisselend qua route en locatie.

Run for Health kan u de volgende instroommogelijkheden aanbieden:

Doelgroep beginnend hardloper(ster): 
19 april start er definitief een nieuwe beginnergroep op de maandagavonden en zaterdagochtenden en hier kunt u zich nog voor aanmelden;

• geen ervaring in het hardlopen, geen basisconditie;
• op weg naar de 5 km afstand in de 1e 3 maanden;
• geen onderlinge competitiestrijd;
• programma’s afgestemd op het individuele vermogen, gewenste persoonlijke  
  gezondheidsverbetering en via een individuele aanpak;
• na 3 maanden doorstroommogelijkheden naar andere “modules”, dagen en groepen.

Dagen en tijden:
Maandagavond 19.00 tot 20.30 uur en zaterdagmorgen 08.30 tot 10.00 uur; Op de maandag-, dinsdag- en donderdagochtenden, rond de klok van 09.00 tot 10.30 uur, wordt er (bij voldoende belangstelling) eveneens een beginnergroep gestart en dan is een combinatie van dagen en tijden ook mogelijk met de maandagavonden en zaterdagochtenden.

Doelgroep ervaren hardloper(ster):
Start kan al meteen bij aanmelding;

• bekend met het hardlopen op 05 - 10 - 15 - 21 km of Marathonafstand;
• geen onderlinge competitiestrijd;
• programma’s zijn afgestemd op het individuele vermogen, de gewenste persoonlijke
   gezondheidsverbetering en ambities in bijvoorbeeld de afstanden;
• na 3 maanden doorstroommogelijkheden naar andere ‘modules’.

Dagen en tijden:
Dinsdag en donderdagavond 19.00 tot 20.30 uur en zondagmorgen 08.30 tot 10.00 uur; Maandag en woensdagavond 19.00 tot 20.30 uur en zaterdagmorgen 08.30 tot 10.00 uur; Donderdagmorgen 9.00 tot 10.30 uur en vrijdagmorgen 08.30 tot 10.00 uur; Een combinatie van dagen is bespreekbaar.

Doelgroep Crosstrails
Start kan al meteen bij aanmelding;

• een redelijke basisconditie;
• ervaring en/of ervaring op willen gaan doen met het hardlopen in off - road terrein 
   (heuvels,  smalle paden, oneffenheid, modder etc.);
• geen onderlinge competitiestrijd;

Dagen en tijden: Elke woensdagmorgen om 08.30 tot 10.00 uur in combinatie met andere genoemde instroomdagen.

Doelgroep ‘Jongeren’
Specifieke leeftijdsgroep van jonge mensen tussen 13 en 17 jaar en bij voldoende belangstelling

• geen tot weinig ervaring in het hardlopen, geen basisconditie;
• op weg naar de 5 km afstand;
• geen onderlinge competitiestrijd;
• programma’s afgestemd op het individuele vermogen en via een individuele aanpak;
• na 3 maanden doorstroommogelijkheden naar andere ‘modules’.

Dagen en tijden: Trainingsdagen en tijden in overleg met de geformeerde groep jongeren.

‘R4H is voor mij heel belangrijk en uniek geworden. Alles is super goed georganiseerd, er wordt echt rekening gehouden met iedereen. Goede trainingen, positief groepsgebeuren, prima sfeer, veel persoonlijke aandacht als het nodig is.’ ( aldus een lid van Run for health in de gehouden enquête 2013)

Contact
Voor vrijblijvende informatie en/of aanmelding:
Wim Claassen Sr.
Zandbleek 16
5804 AZ  Venray
Tel. 06 18 333 745
Website: www.runforhealth.nl
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Gediplomeerd coach prestatieve en recreatieve hardloopgroepen (licentie KNAU). Gecertificeerd personal coach in de sport (licentie KNAU).

  • Beoordeel dit item
    (0 stemmen)
  • Gepubliceerd in Sport
  • Lees 2553 keer
terug naar boven